Πέμπτη 24 Ιουλίου 2008

«Εκτροχιάστηκε» ο ΟΣΕ .


Αν παρομοιάζουμε επί χρόνια την Ολυμπιακή ως μια πύρινη λαίλαπα που ετησίως «καίει» μέρος του προϋπολογισμού , τότε τον ΟΣΕ θα πρέπει να τον παρομοιάσουμε ως μια ωρολογιακή βόμβα που είναι ρυθμισμένη να εκραγεί το 2011 και να τινάξει όλο τον προϋπολογισμό στον αέρα..
Μπροστά στα ελλείμματα που εμφανίζει ο ΟΣΕ, η διαχείριση της Ολυμπιακής μοιάζει με παιχνιδάκι.
Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος θα εμφανίζει το 2011 έλλειμμα που θα υπερβαίνει τα 13 δισ. ευρώ, ποσό που θα ισοδυναμεί τότε με το…. 5% του Ακαθαρίστου Εθνικού Προϊόντος !!!!
Ο ΟΣΕ εμφανίζει εφέτος συσσωρευμένο χρέος 7,5 δισ. ευρώ, το οποίο εκτιμάται ότι θα αυξάνεται 25%-30% κάθε χρόνο καθώς τα έσοδα του ομίλου καλύπτουν μόλις το ……1/7 των ετησίων δαπανών του !!!!
Κάθε μέρα που περνάει οι Έλληνες φορολογούμενοι πληρώνουν 2 εκατ. ευρώ για να καλύψουν τις ζημιές που τρέχουν, ενώ οι δαπάνες μισθοδοσίας στον οργανισμό είναι ………..τετραπλάσιες από τα συνολικά του έσοδα !!!!
Η συνδιοίκηση που υπήρχε επί χρόνια από τις διοικήσεις και τους συνδικαλιστές του ΟΣΕ οδήγησε σε σκανδαλώδη προνόμια μερίδας των εργαζομένων.
Στον οργανισμό απασχολούνται σήμερα 7.500 εργαζόμενοι, οι οποίοι κατά μέσο όρο αμείβονται με 4.500 ευρώ τον μήνα.
Ασφαλώς δεν είναι όλοι υψηλόμισθοι, αλλά ο μέσος όρος ανεβαίνει κυρίως λόγω των υψηλών αποδοχών που έχουν κατοχυρώσει οι 520 μηχανοδηγοί που απασχολούνται στην ΤΡΕΝΟΣΕ, των οποίων οι ετήσιες αποδοχές αγγίζουν τις …..70.000 ευρώ.
Ο ΟΣΕ είναι ο μοναδικός οργανισμός σιδηροδρόμων της Ευρώπης στον οποίο εκτός από τους 520 μηχανοδηγούς έχουν προσληφθεί 230 συνοδοί, καθώς και 330 προϊστάμενοι αμαξοστοιχιών!
Απίστευτο είναι το γεγονός ότι σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να κινείται τρένο στο οποίο πιο πολλοί είναι οι εργαζόμενοι και λιγότεροι οι επιβάτες!
Εξαίρεση αποτελούν μόνο οι γραμμές της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της Κορίνθου.
Αποτέλεσμα; Σε κάθε επιβάτη που ταξιδεύει σήμερα με τον σιδηρόδρομο αντιστοιχεί έλλειμμα ….75.000 ευρώ !!!
Ο ΟΣΕ εξακολουθεί να λειτουργεί επειδή δανείστηκε το 2007 1,15 δισ. ευρώ, αλλά κι επειδή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ασχολείται προς το παρόν μόνο με τις αερομεταφορές και δεν έχει βάλει στο μικροσκόπιό της τις σιδηροδρομικές μεταφορές.
Για την όλη κατάσταση ασφαλώς σημαντικό μερίδιο ευθύνης έχει το κράτος, που επί χρόνια δεν τολμά να δώσει λύσεις για να μην επωμιστεί το πολιτικό κόστος που θα προκαλέσει η περικοπή δρομολογίων ή η μείωση του προσωπικού.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών έχει καταγγείλει διοικήσεις του ΟΣΕ για κακοδιαχείριση, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι τα τρένα έχουν μεταβληθεί σε….. θερμοκήπια σκανδάλων.
Επί χρόνια όμως δεν είχε τολμήσει να αντικαταστήσει τη διοίκηση του οργανισμού, αλλά ούτε να στείλει στον εισαγγελέα τον οποιοδήποτε έβαζε επί πολλά χρόνια το χέρι στο μέλι.

Ή θα πρέπει η κυβέρνηση να τολμήσει να βάλει λουκέτο στην εταιρεία και να ανοίξει μια νέα αφού προηγηθεί εκκαθάριση ή τα πρόστιμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα αρχίσουν να πέφτουν έπειτα από τρία χρόνια σαν βροχή, προκαλώντας μαζί με τα ελλείμματα μια τεράστια «μαύρη τρύπα» στον προϋπολογισμό.
Δεν μπορούν να συνδυαστούν με το ζόρι , κύριοι υπουργοί , οι μεταρρυθμίσεις με την διατήρηση του δήθεν «κοινωνικού προσώπου», που σφυρηλάτηθηκε στη δεκαετία του 80`με δανεικά χρήματα.
Γιατί στην ουσία αυτό το «κοινωνικό προσωπείο» βασίζεται στην σκόπιμη παραπλάνηση, στο πολιτικό ψέμα και στην «παραπληγική» ευημερία .
Παρασιτεί στα σπλάχνα του σάπιου κράτους προβάλλοντας παρανοειδώς το προσωπείο μιας αυτάρεσκης υπανάπτυξης .

Αυτό ακριβώς το προσωπείο του πρέπει να αποτινάξετε αν θέλετε πραγματικά να αναδειχτείτε σε φορείς κοινωνικής υπευθυνότητας.

Όποιος μπορεί κύριοι , άλλως …το μοναστήρι να`ν` καλά και από καλογέρους και …..δη νέους ,γεμάτο! Cetera desunt ..κύριοι !

Καιρός για τον «πέλεκυ» της Δικαιοσύνης , αλλά καιρός … KAI για αποφάσεις !

http://politis-gr.blogspot.com/