Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2008

Αγιο Ορος...


Πολλοί είναι οι πιστοί που έχουν επισκεφθεί το Άγιο Όρος , πολλοί είναι και αυτοί που δεν έχουν πάει ποτέ. Μια εικόνα έχουμε όλοι για τον "ιερό" τούτο τόπο, με μοναχούς να προσεύχονται , με δεκάδες μοναστήρια, με πνευματικούς ανθρώπους. Η αλήθεια όμως είναι ΤΕΛΕΙΩΣ διαφορετική. Επισκέφθηκα το Άγιο όρος πριν 2-3 χρόνια λίγο πριν το Πάσχα.
Η αλήθεια είναι πως δεν είμαι ιδιαίτερα θρήσκος και ο λόγος της επίσκεψης μου ήταν να συνομιλήσω με κάποιους ανθρώπους οι οποίοι "μιλάν" με τον θεό, μήπως και η δική μου προσέγγιση είναι λανθασμένη.
Από την αρχή του ταξιδιού μου από την Ουρανουπολη μου δημιουργήθηκε η πρώτη κακή εντύπωση. Ενώ είχαμε μπει στα "χωρικά ύδατα" του Αγίου Όρους, έβλεπα από το καραβάκι κάποιες βιλίτσες (καλά, πισίνα δεν είχαν) οι οποίες με εντυπωσίασαν. Ρωτώντας άλλους πιστούς πάνω στο καράβι που είχαν ξαναεπισκευθεί το Άγιο Όρος με ενημέρωσαν ότι είναι "σπίτια στα οποία οι ηγούμενοι υποδέχονται και φιλοξενούν τους VIP". Δεν έδωσα ιδιαίτερη σημασία και το ταξίδι συνεχίστηκε. Φτάσαμε λοιπόν στην μονή η οποία θα μας φιλοξενούσε. Να σημειώσω ότι πληρώσαμε 20€ αν θυμάμαι καλά για να έχουμε την πρόσβαση στο Άγιο Όρος. Κάποια ακόμη μικροπεριστατικά υπήρξαν αλλά δεν θα επεκταθώ σ αυτά. Έρχεται η ώρα της εξομολόγησης .Οι ερωτήσεις του ηγούμενου του στυλ :Βλέπεις ταινίες πορνογραφικού περιεχομένου; Αυνανίζεσαι; Φιλάς την γυναίκα σου στο στόμα και με διάρκεια μπροστά στο παιδί σου , δεν μου προξένησαν πολύ μεγάλη εντύπωση μια και ήταν η πρώτη φορά που εξομολογιόμουν οπότε δεν ήξερα τι ρωτάν συνήθως. Η ερώτηση όμως που έκανε ο ηγούμενος στον φίλο μου αν έχει πάει ποτέ με μικρό αγοράκι πιστεύω ότι δεν είναι και η πιο φυσιολογική που μπορεί να υπάρξει σε εξομολόγηση.!!!
Την άλλη μέρα το πρωί αποφάσισα (αηδιασμένος ) να επισκεφθώ σκήτες μήπως και βρω κανέναν μοναχό της προκοπής να συζητήσω τα θέματα που με απασχολούσαν. Σε ενα χωριουδάκι λοιπόν έχουμε σταματήσει σε ένα παγκάκι να κάνουμε ένα τσιγάρο οπότε βλέπω δυο καλόγερους με μια videocamera Σονυ στον ώμο να κατηφορίζουν .Ο ένας είχε πιο πολλά τατουάζ από τον πρωταγωνιστή του prison break. -"Καλημέρα που πάτε; " τους ρωτώ για να πάρω την πιο τρελή απάντηση που μπορεί να φανταστεί κανείς: -"Αγιορείτικη βόλτα με το ΣΚΑΦΟΣ" Ξεπερνώντας την έκπληξη μου προχώρησα παραλιακά για να αντικρύσω μια προβλήτα με 6-7 κρις-κραφτ και μερικές βάρκες.
Στην συνέχεια επισκέφθηκα το εκκλησάκι του χωριού, και όταν ο φίλος μου ζήτησε κανένα διαβασμένο κομποσκοίνι, ο καλόγερος πήγε μέσα και βγήκε με ενα κουτί γεμάτο χαιμαλιά και έναν ΠΛΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΟ τιμοκατάλογο με τις τιμές του κάθε είδους, λες και πήγαμε σε ταβέρνα Γ κατηγορίας. Φτάνω τέλος σε μια σκήτη η όπως την λένε τέλος πάντων και συνομιλώ με έναν γέροντα. "Πάτερ ψαρεύετε εδώ;" τον ρωτώ. "Όχι αγόρι μου χαζός είσαι; με τα λεφτά γίνονται όλα ,ότι θέλουμε το αγοράζουμε.!!!" Φεύγοντας πια μια και η επίσκεψη μου ήταν μόνο για Σαββατοκύριακο, πάνω στο πλοίο συναντώ τον ηγούμενο της μονής που μας φιλοξένησε." Που πας πάτερ; τον ρωτώ ."Στην Θεσσαλονίκη να επισκεφτώ τον πνευματικό μου πατέρα" μου απαντάει. Δηλαδή ολόκληρο άγιο όρος δεν βρήκε έναν πνευματικό πατέρα..στην Θεσ/νικη τον βρήκε.
Μετά από την επίσκεψη μου συνειδητοποίησα ότι το Άγιο Όρος είναι ένας επίγειος παράδεισος για τους μάγκες και τους καπάτσους. Ίσως κάποιοι ελάχιστοι μοναχοί να μονάζουν αλλά η πλειοψηφεία απλά έχει βρει το νόημα της ζωής: Αραλίκι, τζάμπα φαί, τζάμπα ύπνο, βολτούλες και κονόμα.

Αναγνώστης

Δεν υπάρχουν σχόλια: